Kiedy najlepiej publikować treści na Facebooku, Instagramie, Twitterze oraz Linkedin?
- Tomasz Podgórski
- 29 kwi 2022
- 2 minut(y) czytania
Najlepszy czas na publikowanie, aby dotrzeć do docelowych odbiorców, zależy od unikalnych odbiorców i ich aktywności w każdej aplikacji. Niektóre z tych spostrzeżeń można znaleźć w narzędziach analitycznych w różnych aplikacjach społecznościowych, ale trzeba też poeksperymentować i przetestować, aby zobaczyć, kiedy Twoje posty generują najlepszą reakcję.
Różne czynniki mogą mieć na to wpływ, np. kiedy Twoi użytkownicy są bardziej aktywni, kiedy są najbardziej otwarci na Twoje wiadomości, jakie inne treści są publikowane w danym momencie (co może zaśmiecać kanały użytkowników), konkretna treść, którą chcesz udostępnianie, sortowanie algorytmów itp.
Nie ma jednego idealnego momentu na publikację treści – ale jeśli próbujesz zaplanować swoją strategię i zastanawiasz się, kiedy powinieneś tworzyć i publikować content to roczny raport zespołu Sprout Social może dostarczyć kilka wskazówek, które pomogą Ci odpowiedzieć na to pytanie.
Jak powstał raport? Zespół Sprout Social przenalaizował dane dotyczącd 30000 użytkowników Sprout i określił przedziały czasowe, w których użytkownicy są najbardziej zaangażowani i aktywni w każdej z wymienionych na początku tekstu aplikacji.
Bazujących na tych danych możesz publikować treści mając nadzieję, że dotrą one do szerszej grupy odbiorców. Jednak nie jest to gotowa recepta. Jak zawsze musisz to przetestować.

Jak widać na powyższym wykresie, zgodnie z analizą Sprout, najlepsze czasy na publikowanie postów na Facebooku to od poniedziałku do piątku o 3 w nocy oraz we wtorki o 10 rano i w południe. Dlaczego 3 nad ranem? Cóż, prawdopodobnie w tym czasie jest znacznie mniej konkurencji i może to być spowodowane publikowaniem postów w tych przestojach, co może być początkową iskrą zaangażowania, której potrzebujesz, aby dotrzeć do większej liczby osób w ciągu dnia.
Facebook jest również używany przez ludzi na całym świecie, w różnych strefach czasowych, więc mogą wystąpić dodatkowe interakcje pochodzące z innych regionów, co z kolei może pomóc w rozpoczęciu aktywności związanej z postami.
Wydaje się, że wczesne poranki i między 9 a 12 w dni powszednie są najlepsze jeśli chodzi o aktywność użytkowników Facebooka, więc może to być również dobry poligon doświadczalny dla eksperymentów z postami.

Sprout twierdzi, że poniedziałki o 11, wtorki i środy od 10 do 13 oraz czwartki i piątki od 10 do 11 to najlepszy czas na publikowanie postów na Instagramie. Jeśli zastanawiasz się kiedy warto eksperymentować w celu sprawdzenia tej teorii, to masz odpowiedź.

Według analizy Sprout najlepszy czas na tweetowanie to poniedziałki, wtorki, środy, piątki i soboty o 9 rano. Może ma to związek z tym, jak ludzie korzystają z Twittera, aby śledzić najnowsze wiadomości dnia – chociaż może to być również wypaczenie danych Sprout, ponieważ większość klientów Sprouta, to klienci biznesowi.

Wreszcie analiza Sprout sugeruje, że wtorek między godziną 10 a południem to najlepszy czas na publikowanie postów na LinkedIn Ogólnie jednak dni powszednie między 7:00 a 15:00 to dobry czas na publikacje i testy.
Raport i więcej informacji na jego temat znajdziecie tutaj.
Commenti