top of page

Dlaczego treści na różnych platformach social media powinny się różnić

  • Zdjęcie autora: Tomasz Podgórski
    Tomasz Podgórski
  • 26 maj 2022
  • 2 minut(y) czytania

Wraz ze zmianą korzystania z mediów społecznościowych zmieniają się również rodzaje treści, które ludzie uważają za najciekawsze i najbardziej angażujące.


Na początku działalności Facebooka i Twittera, marki skutecznie postrzegały media społecznościowe jako kolejną platformę transmisji, kolejne miejsce do wyświetlania swoich reklam, w nadziei na przyciągnięcie uwagi konsumentów i sprzedaż większej liczby produktów w taki sam sposób, w jaki umieszczają reklamy w czasopismach lub między odcinkami programów telewizyjnych.



Ale ponieważ media społecznościowe dały każdemu możliwość dzielenia się własnymi przemyśleniami ze światem, zmieniło to również oczekiwania w komunikacji marki i to, jak promocje są zgodne z ich zainteresowaniami.


Jak wyjaśnia Meta: „Widzimy odejście od perfekcji i polerowania w kierunku kultury, która zamiast tego celebruje to, co nieoszlifowane i prawdziwe. W niedawnym raporcie firmy YPulse zajmującej się badaniami konsumenckimi, wykazało, że 84% młodych konsumentów zgodziło się ze stwierdzeniem, że „lubię, gdy treści marek nie są doskonałe”, a 79% z nich przyznało, że „męczy ich oglądanie doskonałych obrazów”.


Jest to prawdopodobnie najbardziej widoczne na TikToku, gdzie treści, które są zgodne ze stylem prezentacji platformy, działają znacznie lepiej niż zwykłe reklamy, które użytkownicy po prostu przerzucają w kanale.


Zgodnie z tym, Meta zaprezentowała sześć „kodów kulturowych”, które, jak twierdzi, pomogą markom tworzyć bardziej angażujące, naturalnie wyglądające treści. Jednocześnie będące bardziej atrakcyjne dla współczesnych odbiorców mediów społecznościowych.


Sześć kodów kulturowych Meta przedstawia się następująco:


  • Mają prawdziwych ludzi, którzy opowiadają prawdziwe historie, zapraszając pracowników lub klientów do wysłuchania komunikatu

  • Używają języka platformy

  • Wykorzystują moc twórców do budowania zaufania i powiązań

  • Zabierają nas za kulisy, aby być częścią procesu

  • Używają technik edycji lo-fi, które sprawiają wrażenie ręcznie robionych i ludzkich

  • Używają humoru, aby zatrzeć granice między marką a publicznością

Mając na uwadze te elementy, Meta twierdzi, że marki będą lepiej przygotowane do tworzenia reklam i promocji, które lepiej dostosowują się do zmieniających się oczekiwań konsumentów.


Podstawową wartością jest tutaj autentyczność i tworzenie treści, które pasują do tego, jak angażują się normalni ludzie, na przykład w jaki sposób wyjaśnisz, co robisz znajomemu. Na czym prawdopodobnie skupia się główna uwaga – coraz więcej osób szuka bardziej ludzkiego kontaktu w Internecie, więc marki również muszą podążać w tym kierunku i poświęcić czas na zrozumienie i wysłuchanie, w jaki sposób ich publiczność angażuje się, zanim wskoczą w destrukcyjne promocje.


Więcej na ten temat znajdziesz tutaj


Źródło: Facebook.com

 
 
 

Comments


© 2022 by Tomasz Podgórski. 

bottom of page